-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)
-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:4223 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:22

سهم ايران از درياي خذر و خليج فارس چقدر است و چرا كشورهاي حاشيه خليج فارس ادعاي حاكميت بر جزاير ايران را دارند؟



درياي خزر كه بزرگترين درياي محصور در خشكي است، بخاطر وجود انواع گوناگون ماهي خاوياري و غير خاوياري، و منابع معدني نفت و گاز طبيعي از اهميت ويژه اي برخوردار مي باشد. و استفاده از اين منابع در بيش از نيم قرن گذشته بر مبناي موافقت نامه هاي دوجانبه بين ايران و شوروي سابق جريان داشته است.

در رژيم حقوقي گذشته هيچ محدوديتي براي فعاليتهاي ماهيگيري و غير آن در تمام درياي خزر برايدو كشور وجود نداشت، فقط در محدوده 10 مايلي مرزهاي ساحلي هر گونه رفت و آمد و فعاليت ماهيگيري منوط به اجازة كشور ساحلي مربوطه مي باشد.

اما پس از فرو پاشي اتحاد شوروي سابق از آنجا كه كشورهاي جديد التأسيس ملزم به پذيرش موافقت نامه هاي گذشته نيستند و همه پنج كشور ساحلي نگراني خود را نسبت به فعاليتهاي تجاري و نفتي و ماهيگيري و زيست محيطي و ... اعلام نموده اند، نياز شديدي به حصول موافقت نامه هاي جديد براي همكاري هاي صلح آميز منطقه اي در اين دريا احساس مي شود. هر چند موافقت نامه هاي گذشته بين ايران و شوروي سابق در خصوص كشتي راني و بازرگاني و شيلات بوده و در مورد مقررات مربوط به جلوگيري از آلودگي دريا و حفاظت از محيط زيست در آنها سخني به ميان نيامده است، اما مي تواند در تنظيم موافقت نامه هاي جديد از آن استفاده شود، براي تعيين رژيم جديد حقوقي درياي خزر راهكارهاي متفاوتي از سوي روسيه، ايران و غير آن ارائه گرديده كه پس از مذاكرات و توافقات حاصله قانوني خواهد شد. براي اطلاع بيشتر در اين موضوع به ماهنامه علمي تخصصي معرفت شماره 82 مهرماه سال جاري مراجعه فرماييد.

و اما در مورد جزاير ايراني از خليج فارس، طبق مدارك و اسناد و موافقت نامه هاي بين المللي موجود، جزاير مذكور در مالكيت و جزء كشور ايران بوده و ادعاهاي برخي از كشورهاي خليج بعضاً به تحريك اربابانشان مانند آمريكا و صهيونيزم و يا به طمع تصاحب آن، تيري در تاريكي مي اندازند شايد به هدف اصابت نمايد.

ولي با مدارك موجود جاي نگراني وجود ندارد.







مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.